Menü
Menü
Kosaram

Nagykereskedésként magánszemélyeket sajnos nem áll módunkban kiszolgálni.

Menet-Trend hajónapló

1994. „Az alapítás”

Két beltag, egy kültag – így indul a Menet-Trend Bt. január 1-én. Szerény 28m2-es iroda egy panelház 6. emeleti tűzfolyosóján. A tevékenység közvetítői kereskedelem, árukészlet nincs. Az öreg 20 éves „verdát” évenként 1000 forintért átveszi egy bontó, marad egy 250-es ETZ (motorkerékpár) a ki- és beszállításra. Amit megígérünk, az időre ott van a megrendelőknél. Minden a szervezésen múlik, ezért mindent beleadunk. Nincs pénz reklámra, mégis jönnek be hívások, és gyarapodik a megrendelési állományunk. Működik az ajánlás! Megdolgozunk érte, de ketten már nehezen bírjuk. (A kültag nem vesz részt a napi munkában…)

1995. „Az első csalódás”

Most kell bebizonyítanunk, hogy kiálljuk a próbát! Nem könnyű talpon maradni: Egy pénteki napon benéz egy régi barát, kölcsönkér egy „jelentéktelen” összeget következő hétfőig – ennyit tudtunk az első évben megtakarítani… A pénzt és a „barátot” elveszítettük. Megoldjuk, bár nincsenek a háttérben mecénások – fél évig fizetés sincs – ezért vagyunk mi üzlettársak, alkalmazott nélkül. Össze kell tartani, bármi történjék is. A kültag megunja, kiszáll, de beszáll helyette valaki más. Kültag kell. Minden figyelem a termelésen – vagyis az adott szó megtartása minden, amink van, de ez nem kevés! Abszolút fizetési fegyelem! Legkésőbb lejáratkor minden számlánk kifizetve! A beszállítók elégedettek, az áru mindig időben megjön: a megrendelők is elégedettek. Nincs probléma: hozzuk az első éves forgalmunkat, nagy sóhaj az év végén…

1996. „Az első számítógép”

Egy 1300-mas „kocka” Lada jobb árut szállítani, mint egy motor, és van már segítségünk is: Édesapám nyugdíj előtt állást változtat, és eljön hozzánk mindenesnek. Feltűnik még valaki, és vele az első számítógépünk (486-os). „Kis lépés az emberiség történetében, de annál nagyobb a mi életünkben.” Az új kolléga ír egy programot, ami nagyot lendít az üzlet fejlődésén, mivel jelentősen megnő az adatfeldolgozási sebesség, a műveleti idő pedig természetesen töredékére csökken. Lezárjuk az utolsó kézi számlatömböt, és ezzel az első korszakunkat. Még ebben az évben elköltözünk egy kétszer nagyobb, földszinti üzlethelyiségbe, és hozzálátunk a raktárkészlet kialakításához. Megszületik a legjelentősebb döntés, ami a cég jövőjét alapvetően meghatározza: fő profilunk a rozsdamentes kötőelem forgalmazás! Év végére kb. 5 tonnát sikerül belőle felhalmoznunk az össze-vissza 55 m2-es boltunk raktárába. Sok biztatást kapunk, megjön az önbizalmunk: TERJESZKEDJÜNK! – ezzel a döntéssel búcsúzunk az óévtől…

1997. „Dupla, vagy semmi!”

„Ha az első 3 évet túléltünk, és vannak már látható nyomai a fejlődésnek, akkor innentől már menni fog!” Minden vevővel és beszállítóval személyes kapcsolatot tartunk fenn, és a párbeszéd fellendíti az együttműködést. Beszerzünk, kapcsolatokat ápolunk, kiadjuk az ajánlatokat, iktatunk, raktározunk, kiadjuk az árut, kiszállítunk, újabb munkatársakat veszünk fel, nem férünk el… Ahhoz kell egy kis szerencse is, hogy a szomszéd üzlet bérlőjének sikerüljön egy „sokkal megfelelőbb” üzlethelyiséget szereznünk, de azért sikerül, és mindenki örül. Áttörjük a falat és berendezkedünk a másik helyiségben is. „Dupla, vagy semmi! ” Nagyobb terület, több áru, több dolgos kéz, több számítógép, gyorsabb kiszolgálás, nagyobb szakmai kompetencia, terjed a hírünk, nő az eredményünk. Mondhatni minden a duplájára nő. A kisáru-szállító Skoda furgon nagy előrelépést jelent. A motoros áruszállítás már a múlté, bár néhol még úgy emlegetnek bennünket, mint a „motorosok”.

1998. „Szorít a cipő”

Vajon mit hoz a közelgő ezredforduló? Igen, ez a kérdés kezd minket izgatni, vagyis, már a jövőbe tekintünk, nem csak a jelen nehézségein ragad meg a figyelmünk. Van jövőnk! Alighanem rajtunk múlik, hogy milyen lesz. Már ketyeg az első időzített bomba, de ekkor még nem sejtjük. Új beszállítók és termékek a palettán. Még mindig az első katalógusunkat sokszorosítjuk, ami bevált, pedig még anno ’94-ben állítottuk össze. Feltűnik a mai Menet-Trend logó őse, és egyre több publikus hirdetésben köszön vissza. Kicsit felszínesek vagyunk a munkaerő felvétel terén. Talán alábecsüljük ennek a jelentőségét? Pedig sokan megmondták már korábban is, hogy „ne tegyek rossz almát a jók közé…” Azért remek évet zárunk így is, de érezhetően kezd szorítani a cipő itt is – ott is. Van itt valahol a közelben egy bérbeadó csarnok?!

1999. „Az első nagy megpróbáltatás”

Nem tűkön ülünk, hanem csavarokon, amíg az előző bérlő elhagyja a kiszemelt épületet. Probléma és csavarhegyek! Azért ne csavarodjunk be! Ha egy kérdés felmerül, akkor hamarosan a válasz is megérkezik. Az előző évben felmerült kérdésekre választ kapunk: akit áldottunk, amikor bevezette az életünkbe a számítástechnikát, az megismertet minket az árnyoldalakkal is: „átteker” a konkurenciánkhoz, és ami elfér egy zsebben néhány adathordozón, azt nem érzi elég soknak ahhoz, hogy a lelkiismerete e miatt gyötörje. Meg kell tehát tapasztalnunk: elértük azt a veszélyes szintet, amivel már ellenségeket és rosszakarókat lehet szerezni! Eddig nem is érzékeltük, mennyi áru és felszerelés gyűlt itt össze az elmúlt évek alatt! Az előző bérlő késlekedik a kiköltözéssel, a mi felmondási időnk pedig közben letelik – mennünk kell. A beköltözés cseppet sem zavartalan, nincs időnk berendezkedni, élesben, és teljesen egyidejűleg kell felújítanunk, árusítanunk, és elrendezkednünk. Nem így terveztük, de fel kell találnunk magunkat. Hónapokig tart, amíg minden áru felkerül a raklapokról a polcokra. Ami meglepő, hogy a költözés hónapjában a forgalmunk rekordot dönt. Minden napot leizzadtan, összetörve fejezünk be, de végül felülkerekedünk a káoszon, és el se hisszük, hogy minden a helyén van. Így jön el a 2000. év.

2000. „Átszervezés? Megszervezés!”

Társkiállítóként részt veszünk az első ipari vásárunkon. 15 fős átlag létszám, országos ismertség, viszonteladói hálózat. Jelentkeznek a túlterheltség jelei. A két tulajdonos- ügyvezető már nem képes minden folyamatot személyesen kontrollálni. Időszerű lenne valamit gyorsan átszervezni, „kinőttük” a régi szervezeti struktúrát. Ki mondja meg, hogy csináljuk? Újabb fordulópont: beindulnak az első szervezetfejlesztési képzések. Hatalmas felismerések, ügyes megoldások következnek. Megalkotjuk a cég szervezési terepasztalát, a Szervezési Táblát: 7 osztály, minden elvégzendő feladat látszik, minden poszt jól elkülönül. Vajon ki hány posztot visz? Van, aki 63- mat, van, aki egyet, vagy egyet sem!!? Hozzálátunk a terhelések ésszerű elosztásához. Van, aki megkönnyebbül, van, aki csikorgatja a fogát, van, aki menekül – egyre izgalmasabb a „játék”, van, akinek nem tetszik… Miért? Erre is ránézünk: „Személyzet és partnerkezelés” – ez csak egyike azoknak a tanfolyamoknak, amiket ebben az évben elvégzünk a társammal, és már belátjuk, hogy mekkora jelentőssége van a munkatársak körültekintő kiválasztásának. A seb még sajog, de már kezdjük érteni, hogy mi hol hibáztuk el. Év végi fogadalmak. Az eredmények kiválóak, talán nincs is miért aggódnunk – ezzel lépjük át az Ezredforduló küszöbét…

2001. „Átalakulás”

Kiadjuk az első fényképes termékkatalógusunkat a régi mérettáblázatos változat mellett. Első ízben veszünk részt önálló kiállítóként az Industria ipari vásáron. Mindenki lelkes, kiteszünk magunkért! A létszám 20 fő, az új irodát is kinőjük. Júliusban elkészül egy új, 10 munkahelyes galéria, tárgyalóval, a raktár fölött. A gépjármű park 3 új furgonnal bővül. Folytatódnak a cégvezetési képzések. Az elméleti képzéseket gyakorlati alkalmazás követi. Elkészül az ÁSZF*-ünk első változata. Augusztus 1- én új időszámítást kezdünk: Bt-ből átalakulunk Kft-vé. Szeptemberben bevezetjük az ISO 9000:2000 minőségbiztosítási rendszert. Újabb döntés: új vállalatirányítási szoftvert vásárolunk, 2001. december 31-én lezárunk egy korszakot, és végső búcsút veszünk a jó öreg házi készítésű MT21 névre keresztelt programunktól. Drasztikus növekedés minden téren!! Túl sok – túl kevés? Talán inkább „túl” csábító ennyi eredmény. Valami készül… A két tulajdonos érzi, hogy valami nincs rendben a munkatársak között. Nőttön-nő a feszültség, de még az év vége előtt kifakad a góc: többen távoznak, de tudjuk, ez csak a kezdet…

2002. „Két dudás egy csárdában…”

Mindjárt az év elején további, ellenséges elemek távoznak a cégtől. Egy darabig nagy a hallgatás, de nem tudják eltitkolni, azt, amire készülnek, végül minden kiderül: tervük a cégalapítás azonos profilban, azonos vevőkörrel, azonos beszállítókkal, azonos katalógussal stb. Az előkészületek már hónapok óta folytak – tehát ez okozta a belső feszültséget. Egy tartalékos külföldi beszállító így kíván nagyobb piaci részesedésre, néhány kolléga pedig, akiket magam képeztem ki, extra bevételekre szert tenni. Az előző év végén távozott kollégák közben feltűnnek ugyanannál a konkurens cégnél, ahol a ’99- ben elcsábult munkatárs, de lehet, hogy ez az egybeesés csak a véletlen műve, és nincs benne semmi szándékosság… A partnerekkel töretlenül jó a kapcsolatunk, aggodalomra semmi ok. Óriási viszont a csalódottság és a keserűség bennünk a történtek miatt. Mindeközben nagy beruházások a számítástechnika terén: géppark bővítés, Januárban program csere. Az új program a Diamond. Egyelőre mindenkinek szoknia, tanulnia kell, de érezhető a minőségi változás. Elkészül a cég első honlapja is. A létszámot pótoljuk, és tavasszal újra kiállítunk az Industrián. A raktár alapterülete egy újabb teremmel bővül. Újabb számítástechnikai bomba robban: e-mail érkezik a saját adatbázisunkkal és egy vírussal, ami „legyalulja” a szerverünk winchesterét. Az adatmentés csak részben sikerül. Gyanú van, bizonyíték nincs. Eltakarítjuk a romokat, és folytatjuk a munkát. A választások miatt rendkívül visszafogott a piac az év elején, de a stagnálás csak ideig-óráig tart. A szervezetépítés mindezek dacára töretlen, és az eredmények sem maradnak el. Az ügyvezetők leterheltsége az elfogadható mértékre csökken, hiszen az osztályok élén már önálló, felelős vezetők állnak. Kirajzolódik, hogy egy ügyvezető igazgató hatékonyabb lehet, mint kettő. Kvázi sorshúzásos alapon átengedem a posztomat, és a háttérbe vonulok. Tulajdonosként a háttérből kísérem figyelemmel a dolgokat, és nem vagyok teljesen elégedett, ahogy elérkezik az év vége…

2003. „A nagy visszatérés…”

Közös megegyezés alapján visszaveszem az ügyvezető igazgatói posztot. Ezzel nyitjuk az újévet, és így, ismét egy új korszakot kezdünk. Gyors átszervezések következnek, és az eredmény nem is marad el. Túljutunk a megpróbáltatásokon, és minden újra a normális kerékvágásba kerül. Ismét kiállítunk az Industrián, aztán debütálunk egy külföldi ipari vásáron is; beindítjuk a rendszeres tájékoztatást, hírlevelek és tájékoztató anyagok formájában. Az eredményeinkről a heti és havi meetingek, és a folyamatosan vezetett statisztikákból szerzek tudomást. A meetingeken célokat tűzünk ki, és stratégiákat dolgozunk ki arra, hogy azokat el is érjük. „Jól mennek a dolgok” állapítja meg a társam, és teljesen visszavonul a cégtől. A szervezés minden területre kiterjed. Sikerül javítanunk a szolgáltatás minőségén is. Kisebb hibák előfordulnak, de ha mi hibázunk, azt mindig elismerjük, és mindent megteszünk, hogy a hibát gyorsan kijavítsuk. Minderről természetesen részletes nyilvántartásokat vezetünk. A folyamatosan fenntartott ISO minőségbiztosítási rendszerünk adja meg a kereteket a szolgáltatás színvonalának emeléséhez, a WISE* pedig etikai standardokat állít elénk, és hatékony menedzsment eszközöket biztosít a cég irányításhoz. Ezeknek a hatékony eszközöknek a gyakorlati alkalmazásában állandó WISE konzultánsunk segíti a munkámat. Így persze könnyű eredményes évet zárni!

2004. „10 évesek lettünk”

Nehéz kezdés, kitartó munka, eredményes évzárás. Az acél világpiaci ára szinte napról-napra emelkedik, és ez minden területre begyűrűzik. Kína felvásárol minden nyersanyagot, emiatt Európában helyenként akadozik a gyártás. Az áremelés nem valami népszerű a piacon, de nincs mit tenni, nekünk is több lépcsőben emelnünk kell. Óriási kihívások, és izgalmak egész évben! Több valaha elért rekordunk megdől (árbevétel, forgalom, árukészlet). Sikerül hozzájutnunk egy megfelelő méretű raktárhoz, a meglévő mellett, amelyeket így össze tudunk nyitni, és nem csak a raktári kapacitást, de a tényleges raktárkészletet is jelentősen meg tudjuk növelni. Nincs is panasz a szállítási készségünkre. A cég továbbra is önerős, tőkeerős, és a beszállítók nagyra értékelik a pénzügyi fegyelmet. Soha nincs fizetési késedelem. Fő beszállítónk „AA” minősítéssel tisztel meg bennünket. A legkifogástalanabb szolgáltatásban részesülünk. A beszállítások teljesen „menetrendszerűen” zajlanak hétről-hétre, szinte óramű pontossággal. Az alvállalkozóinkat nagy gonddal választottuk ki az évek hosszú során. Úgy a fő beszállítóink, mint a szállítmányozóink, úgy a könyvelőnk, mint a jogi képviselőnk stb., mind-mind hozzájárulnak a cég eredményeihez, és az egyre tökéletesedő szolgáltatási színvonal fenntartásához. A kintlévőségeinket hatékonyan és eredményesen kezeljük. Az átlag dolgozói létszám 20 fő. A vezetői posztokon stabil és hozzáértő munkatársak állnak. Az év a nehézségek dacára több mint 25% növekedéssel zárul.

2005. „Stabilizálódás”

Ez egy pörgős év, gyorsan szalad az idő: ismét részt veszünk egy hazai és több nemzetközi vásáron; kiadunk egy új katalógust 500 új cikkel; bemutatunk egy teljesen új weboldalt; eddig nem látott mértékben megszilárdítjuk a belső rendet, és a morált; óriási hangsúlyt helyezünk a szolgáltatás minőségének és a a termelési folyamatok tökéletesítésére; precíz kimutatásokat és nyilvántartásokat vezetünk; pontosan, mindig határidőre fizetünk a beszállítóinknak, a hivatalos szerveknek és a munkatársaknak is; tisztességes és hatékony módszereket alkalmazunk, hogy a követeléseink is időre befolyjanak; az eltelt, több, mint 11 év archív anyagait egy példaértékűen áttekinthető irattári rendszerbe foglaljuk; sikeresen megújítjuk az ISO minőségbiztosítási rendszerünket… Kell ennél több? Igen: Növekvő forgalom! Növekvő forgalmunk igazolja a versenyképességünket az árak és a szolgáltatások terén. Felmérések bizonyítják, hogy elégedettek velünk a vevőink, beszállítóink, az alvállalkozóink, a munkatársaink és mellékesen mi, a tulajdonosok is. Most az egyik tulajdonos írt, de a következő számban talán lesz hely arra, hogy megszólaltassuk a többieket, és maguk mondják el, milyennek találják az együttműködésünket. Kérem, írjon erről Ön is, ha van véleménye! Nos, sikeresen zártuk ezt az évünket is, dacára mindannak, amit idén olyan gyakran lehetett hallani a piaci trendekről! Igen, ez mind a Menet-Trend. Volt sok jó, és volt sok rossz is, de létezünk és töretlenül fejlődünk!

2006. „Reped az érettségiző zakó”

Januárban útjára indul a NONOX Világ, a cég hivatalos magazinja. Elsődleges célja a rendszeres és közvetlen kommunikáció a partnerekkel, avagy „információ első kézből”. A Magazinnal párhuzamosan megújul a cég honlapja a www.menet-trend.hu. Daniella rendhagyó kezdeményezése: legyen az éves leltár december helyett januárban! Eredmény: kihasználatlan pangás az ünnepek alatt decemberben, helyette kényszerszünet egy aktív héten januárban. Soha ne változtass azon, ami bevált! Öten veszünk részt februárban a WEH kiképzésen Illertissenben, május 1-től indul a hivatalos képviselet Magyarországon. Kiállítunk az Industrián és a Construmán. A NONOX sakktáblán, és a csillogó-villogó NONOX kötőelemeken kívül egy WEH gyorscsatlakozókkal felszerelt Audi A6-os motort is bemutatunk a standunkon. Április 2-án indul az 1600 km- es, 2 hetes Narconontúra (drogellenes kerékpártúra az ország határai mentén, melynek célja, hogy a fiatalok stabil adatokat kapjanak a drogokról hozzáértő szakemberektől). A túra kezdeményezője, szervezője és egyik résztvevője Szöllősy András, a cég alapítója. A statisztikákban mutatkozó gyenge kezdést látványos erősödés követi az év második felében, 30% körüli növekedés az év végéig. Kinőttük a régi szoftverünket, kell egy új… Szoftverkeresés; kiválasztás, szerződéskötés, pályázat… Párhuzamosan üzletnyitás szeptemberben a székhelyünkön. A hely nem a legmegfelelőbb erre a célra (eleve szűkös a hely), de kipróbálásra megteszi. Az ötlet beválik, a várakozási idő csökken az által, hogy nem közvetlenül a raktár, hanem egy külön árukiadó egység szolgálja ki a betérő vásárlókat. A raktár tehermentesül, a reklamációk száma a minimumra csökken. Sikeres ISO audit augusztusban, dicséret a fejlődésért, és a szabályozott folyamatokért. Bukaresti vásár októberben. Az októberre tervezett szoftverváltás év végére halasztódik. A csúszást kihasználva tanulunk, gyakoroljuk az új szoftver használatát. Decemberben leltár.

2007. „Szoftverváltás”

Terv: évet zárunk a régi szoftverben, és az új évet már az új szoftverben indítjuk. A terv jó. A megvalósítás nem. Nem sikerül betölteni az adatokat, komplikációk adódnak, az indulás csúszik. Megfeszített munka, majd „elrugaszkodás” január 16-án. Az eltelt 2 hét minden bizonylatát rögzítenünk kell az új rendszerben is, csak így lesz meg a teljes év az új szoftverben. Hiába minden igyekezet és az éjszakába nyúló munka: az ügymenet tarthatatlan módon lelassul, rendszeres fennakadások, kiakadások, a reklamációk száma az egekbe szökik. Drámai döntés 19-én: VISSZAÁLLUNK! Összeírjuk a hibákat, fejlesztési igényeket; az új kitűzött időpont: április. Közben megkapjuk a jó (???) hírt: megnyertük a pályázatot!!! Februárban WEH konferenciát szervezünk a Hotel Héliában 500 meghívottal. A 2006-os Narconontúra sikeres volt, a célja sajnos továbbra is aktuális, így idén is megrendezzük! Az április hideg, a nyár kiesik a tanítási szünet miatt, az új időpont szeptember, addig pedig 2 sajtótájékoztatót tartunk a Dunán. Neves művészek állnak az ügy mellé, több rádió és televízió mutat érdeklődést. Új negyedéves magazinunk, a “NONOX Menetrend” debütál, cikkeinket átveszi az Ezermester is. Sokat vállaltunk be idénre, nő a terhelés, de nincs visszaút! Most derül ki, kire számíthatunk… A gyengék feladják, kihullnak, kényelmesebb állás után néznek, az erősek kitartanak és megmutatják nekik! Az áprilisra, majd az augusztusra kitűzött szoftveres átállások az idő közben felmerült nehézségek miatt tovább tolódnak. Újabb döntés: mivel az új szoftver elsősorban a boltban mutatkozott nehézkesnek, csak a központban állunk át, az üzletben nem. Az üzlet nem csak e miatt költözik, hanem a helyszűke miatt is. Nyitás júliusban, a Teve utcában. Az új üzlet tágas és a legtöbbek számára könnyebben megközelíthető, mint a központ. A szolgáltatások változatlanok, csak az árukiadás helyszíne változott meg. A termékkör további szerszámokkal és MAKITA kisgépekkel bővül, az árucikkeink száma meghaladja a 60 ezret! A Teve utcai bolt a kezdeti nehézségek ellenére beindul és egyre javul az eredménye, így a figyelmünk fokozatosan visszatér a szoftverváltásra. A legutolsó kitűzött időpont október 24. Az előtte lévő hosszú hétvégét a betöltött adatok tesztelésére szánjuk, azonban nincs mit tesztelni. Hiába vettünk fel egy projektmenedzsert, aki az átállást kézben tartja, ha a szoftver gazdái nem töltik be időre az adatokat. Nincs kihez fordulnunk, nekik pedig hiába panaszkodunk, ezzel nem érünk el sokat, a dolgok nem úgy mennek, mint szeretnénk. Végre eljön az éles indulás napja, és belepottyanunk a mélyvízbe. Semmi nem egyezik, semmit nem találunk, de valahogy mégis beerőltetjük az új rendszert, igaz közben a régit figyeljük, amíg nagyon el nem távolodunk tőle, és el nem avulnak benne az adatok. Már nincs visszaút! Egyesek nyögve, mások keményen dolgoznak, a mag 14-15 órákat húz le naponta és a munka, hétvégeken is folyik. Magazinunk 3 egymást követő havi száma kimarad – ez egy házasságban jót jelent, de a cégünk életében nem. A reklamációk száma túlságosan magas, pedig mindent elkövetünk, hogy alacsony szinten tartsuk. Ön nem vette észre? Ennek örülök! Viharban érik össze a legénység! Érdemes kipróbálni! Közeleg az év vége, készülünk a leltárra. A 2008-as üzleti tervünk elkészült, és sok kellemes változást tervezünk…

2008 „Előbújik a mormota”

Február 2. napján előbújik a „mormota(1)” 5 éves „téli álmából”, avagy a csendestárs „megszólal”: „Ha válság van, akkor zsugorodni kell! Vágjuk vissza gyorsan a kiadásokat – kezdjük mindjárt a marketinggel! Nem kell ide magazin! -ing se kell!” “Majd én megmutatom; nekem 3 cégem volt (már csak ez az egy van…)! Majd én mondom, mit csináljatok! Vegyetek példát “Bumburnyák Imiről”, ők csak hárman vannak, és mégis milyen ügyesek..!” hangoztatja a csendestárs. Február közepén nekem már kicsit sok a jóból, és a hóból, 2 hét intenzív tüdő-, mellhártya- és szívburokgyuszi egyszerre… Semmi baj, erős szervezet mindent kibír! Nem adom fel ilyen könnyen! „Die hard 1.” A „pro-” jelentése „mesteri”. (Hogy hívták tehát Prokofjevet(2), mielőtt híres zeneszerzővé lett? Nyilvánvalóan Kofjevnek.) Hogyan nevezhetném ezek alapján, újonnan bevezetett „vállalatirányítási rendszerünket”, proAlphának, vagy inkább csak „Alphának”? Az “Omega” sokkal találóbb lenne! Nincs semmi baj, hiszen egyszer, Franciaországban alvázig merültünk a sárba egy teherautóval, és 2 Jeep, 8 füstölő kerékkel, 10 perc alatt „kirántott” bennünket. Nos, a mi professzionálisnak gúnyolt új vállalatirányítási rendszerünk nem volt ugyan olcsó, viszont elképesztően drága volt, úgyhogy nézzünk gyorsan 2 (legyen inkább 3 ) Jeep után, hogy kirántsanak bennünket a slamasztikából! „Nem lehet így dolgozni”, mondja Értékesítési vezetőnk, és lelép Görögországba. Én is megyek, mondja Logisztikai vezetőnk, és meglép ő is… Sebaj, de még így is marad bent ballaszt – egy „mormota”. 5-ből visszakapcsolok 2-be, és erre újra egy mentőben kötök ki, csak most vesekő a diagnózis: Die hard 2: még van 5 életem a 7-ből! Fanni babát szeptember végére várjuk, de csak október elejére érkezik meg. Gyönyörű, egészséges kislány – úgy látszik, ebben a játékban lehet nyerni is, nem csak veszíteni… Az életerő visszatér, sokk helyett újra itt a boldogság, viszont a szeptemberre tervezett Narconontúra elmarad. Nos, könnyű lehet szép időben, terhek nélkül léghajózni! Mi megszabadultunk a homokzsákoktól (dobni se kellett őket, ugrottak maguktól), volt jó és rossz az évben, de minden jó, ha a vége jó! Végül is jó évet zártunk!

2009 „15 évesek lettünk!”

Jaaaj, de jó sok jó tanácsot kaptunk már! Itt az ideje valamin változtatni..! Júliusra papíron a megállapodás: indulhat részemről a kivásárlás! Kicsit hosszú ez a centiméter, de legalább látszik már az alagút vége! Mi mást mondhatnék még az évről? Ez a válság olyan síelésélmény féle… Elég sokan szlalomozunk a pályán lefelé, figyelni kell egymás mozgását, néhányan a síbotokkal hadonásznak, a nyuszik pedig elinalnak. Na, és a közönség legalább élvezi? Hát persze, hiszen az árak sose látott mélyrepülésben vannak! Vagy mégsem? Hogy ők is szlalomoznak, és őket is kaszálják?! Ki ezt mondja, ki azt… Csavaros sakktáblánk minden esetre újra sikert arat ott, “Ahol az ipar üzletet köt”, de úgy érezzük, hogy ennek a parádénak is nagyobb már a füstje, mint a lángja. Teve utcai üzletünk megtette a dolgát a szoftveres átállás idején, így a “Teve a nyár derekán hazatér” a Központba. Púp a háton? Neeem, csak jobb, ha a Drága Vásárló mindent egy helyen megkap, és nem kell néhány spéci áruért átkelnie a Dunán! Teve utcai üzletünket azért nyitottuk, hogy a Központban zavartalanul állhassunk át a pro nélküli “Omegára”. Megtörtént, a Teve visszatérhet! A “homokzsákokat” már kidobtuk (volt ott minden, még könyvelő is), a “Mormota” is visszabújt a barlangjába, egy Csillag (Robi) feltűnik értékesítésünk égboltján. Várva-várt Rozink visszatér GYED(3)-ről (egy gyönyörű kislánnyal), Jónás Sanyink – Nonox Világ Magazinunk szülőatyja – a Logisztika élére áll, WEH(4) divíziónkat pedig egy időre személyesen veszem kézbe, ami együttesen megteremti cégünk stabil alapjait. Sorra érkeznek az elégedett visszajelzések hűséges vásárlóink köréből, pedig a “sípályán” körülöttünk sok a sebesült… Ezt a nehéz évet egy fantasztikusan sikeres nemzetközi ügyvezetői kurzus lezárásával koronázom meg. Üzletileg a legjobb befektetetés a saját képességeink fejlesztése!

2010 „Éhezők viadala”

A “műlesiklás” folytatódik – van, ki “Éhezők viadalának(5)” mondja… (Igaz ez egy későbbi filmalkotás, de az allegória(6) brutálisan helytálló! Ha még nem látta, nézze meg, mert ilyen jól semmi sem ábrázolhatja a “magyar körzet(7)” helyzetét!!! Gyenge idegzetűeknek nem ajánlom!) Mi magunk fegyvernemet váltunk, üzletiesen úgy mondjuk: “profiltisztítás” – valójában erősítjük az erősségünket, ami ez: “25 ezer féle saválló kötőelem ipari felhasználóknak, nagy tételben a legjobb áron”. Júliusban meglátja a napvilágot Marci fiam, a kis „marcona”, szeptemberben pedig “kikel” első fiókánk, a Gyorscsatlakozók. hu Kft., de marad „Menet-Trend mama” mellett a fészekben – jó neki itt. Mindenkinek jó. Még csak fióka, de máris milyen merész! Új vállalatirányítási rendszert vezet be, nagyon ügyes! A kísérlet beválik! A rendszer olyan jól szuperál, hogy a Menet-Trend-ben is be kéne vezetni! Igen ám, de mi legyen az “Omegával”? A pályázati feltételek szerint 5 évig kötelező használnunk, ami majd csak 2011 októberében jár le… Rajtunk kívül még 15 kárvallott felhasználó érdekszövetséget alkot – póker arc, mi mindent egy lapra teszünk! Az a lap egy kérvény, ez áll rajta: “lejárati időn belül lecserélni…” Mi lesz ebből?! Csavarjaink sztárok az ipar egén: erőművi hűtőtornyok a sivatagban, olimpiai stadionok Londonban, szennyvíztisztítók Csepelen, hídvilágítás a Dunán… A büszkeség elégedett hulláma átsuhan tekintetemen, de azért lehetne egy kicsit gyakrabban is Olimpia!

2011 „A centi vége”

Próba-szerencse: legálisan átállhatunk az új vállalatirányítási rendszerre, és ezzel rabláncunk a mélybe süllyed, lendületünk pedig simán felvisz a következő dombra! Nincs erőfeszítés, csak javuló eredmények és még több elégedett partner! Tömegében jóval, értékében „csak” 25%-kal növekszik az értékesítés! Ilyen jó csapatban, öröm a munka! Csillag Robi az értékesítés élére hág – és ez meg is látszik az eredményeinken! További új csapattagok érkeznek, akiket magam válogatok meg, méghozzá egy, a HCA-ban tanult toborzási és kiválasztási módszer segítségével, melyből a legfőbb felismerésem: „eddig fordítva ültem meg a lovat!” A Gyorscsatlakozók is egyre merészebb a kapcsolatépítés terén, a termékeink minősége pedig kiváló. Elfogynak a centi utolsó beosztásai is, a következő évre pedig, csak azért is, egy ütős marketingképzést helyezek kilátásba magamnak! Megérdemlem!

2012 „3. költözésünk”

Vigyázat a mormota harap! Az igazi talán nem bánt, de ez bizony még megkapott a végén, amikor végül katapultált hőlégballonunkból. Ezt azért nem vártam volna, de nem is értem igazán, most a kezembe akart harapni, vagy a ballont akarta kiharapni?! Figyelmemet gyorsan áthelyezem a tájolómra, amivel megállapítom az új útirányt, és ez a kis méregzsák végleg eltűnik a szemem elől. A cég még soha sem volt ennyire stabil, bár az „időjárási viszonyok” még kedvezőtlenek. Az év folyamán több, mint 200 partnerünket személyesen látogatom végig, és e közben folyamatos elégedettségi és igényfelméréseket végzünk az értékesítők és a technika bevonásával. Az eredmény várakozáson felüli, amelyet hamarosan honlapjainkon is publikálni fogunk. A személyzet töltődik, a morál egyre erősödik, és a helyzet lassan megérik egy minőségi székhelyváltásra. Ezen már évek óta töröm a fejem, de most, végre elérkezett az idő. Az előkészületek már folynak, és január első napjaiban átívelünk a Duna felett, egészen a IV. kerületi Baross utcáig, ahol kellemes környezet, és ideális körülmények várnak bennünket és hűséges megrendelőinket. Mindenki a költözés kellemes lázában ég! Elindult a visszaszámlálás, hogy fennállásunk 19. évfordulóját, már az új helyünkön ünnepelhessük! Szószedet: 1. mormota: Téli álmot alvó, zömök testű mókusféle, hegyi rágcsáló állat. 2. Prokofjev: Szergej Szergejevics Prokofjev (Сергей Сергеевич Прокофьев) (Szoncovka, Ukrajna, (Orosz Birodalom), 1891. április 23.– Moszkva, 1953. március 5.); orosz zeneszerző, zongoraművész. 3. GYED: gyermekgondozási díj Magyarországon az egészségbiztosítás ellátásainak keretében, kizárólag a biztosítottaknak járó, havi rendszerességű, jövedelemarányos pénzbeli ellátás, mely a szülő jövedelem-kiesését hivatott pótolni. 4. WEH: A WEH GmbH-t Erwin Weh úr alapította 1973-ban. Fő tevékenysége nyomás- valamint üzemi és szivárgási tesztelésre használt gyorscsatlakozók tervezése és fejlesztése. Magyarországi képviselete a Gyorscsatlakozók.hu Kft. 5. Éhezők viadala: Az éhezők viadala Suzanne Collins amerikai írónő hasonló című trilógiájának az első kötete. A könyvből azonos címmel film is készült, melyet 2012-ben mutattak be. 6. allegória: hosszabb gondolatsoron végighúzódó hasonlat vagy megszemélyesítés, ezt tartalmazó költemény. 7. magyar körzet: Az Éhezők viadalában Észak-Amerika romjain található Panem országa, ahol a ragyogó Kapitólium és tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival…

2014 „Keleti nyugalom, nyugati kényelem“

Eddigi talán legzavartalanabb évünk, amelyet a koncentrált termelés (munka) jellemez. Ügyfeleink kezdik megszokni a webáruházunk nyújtotta előnyöket, mi pedig az új helyünket a Barossban. A Vezetők Üzleti Klubját havi rendszerességgel megtartjuk a Lurdyban a Cégdoktorokkal, szerintünk nagy sikerrel. Az egyetlen komolyabb rendellenesség az év folyamán, hogy egy nagy esőzés alkalmával durván beázik az egyébként teljesen száraz és tiszta pincei irattárunk, aminek teljes tartalmát át kell költöztetnünk egy másik helyre, ami 2 napi megfeszített csapatmunkával jár. A cég több évtizedes múltja jelentős iratmennyiség felhalmozódását eredményezte, aminek rendszerezett tárolása egyébként is komoly felelősséget ró ránk. Augusztusban a csapatépítő bográcsparti legalább olyan emlékezetes a szabad ég alatt, mint amilyen az év végi bankettünk az egyik divatos éteremben.

2015 „Képzés = bevétel”

Narconon Bringatúra 2015

Nem szeretek dicsekedni, de ez egy jó év, ami szép növekedést eredményez. Az első 3 hónapot egy külföldi továbbképzésen töltöm, ami úgy látszik, jó hatással van a cégre, mert ezalatt is minden szépen és jól alakul. 2 jó emberünk, Somogyiné Éva és Betti lánya Svédországba költöznek, ami miatt aztán 4 új embert veszünk fel. Mártit a pénzügyre, Cintit a logisztikára, Nórát a személyzeti területre, Zolit pedig a raktárba. Csillag Robink eközben „átteker“ a Menet-Trendből a Gyorscsatiba, ahol gyorsan bizonyítja rátermettségét, és gyorsan mutatkoznak az eredmények. Szeptemberben ismét elindul a Narconon Bringatúra, amit nem csak alapítottunk, szervezünk, és finanszírozunk, de személyemben részt is veszünk a 2 ezer kilométeres biciklitúrán. Szlogenünk és küldetésünk ez: „2 ezer km, 2 keréken, 2 hét alatt, 2 ezer gyerekért“. Ezzel szinte párhuzamosan felbukkan Légrádi Márk ‘Vitorlás Földkerülés Egy Nemes Célért’ elnevezésű, jótékony célú kampányának ötletével, amit támogatni kezdünk. Bővebb információ magazinunk 11. oldalán olvasható. Metabó matricagyűjtő kampányunk tetszik az aktív ügyfeleinknek, és nincs is okuk semmi panaszra, mert mindenki megkapja, amire a bélyegeket gyűjtögette az év során. 2 vezető beosztású kollégánk novemberben sikererel zárja 2,5 éves vezetői képzését, az „Alapköveket”.

2016 „Az innováció éve”

Automotive 2016

Mindjárt az elején egy veszélyes bevetéssel rugaszkodunk neki az évnek, ami nem más, mint a rettegett Cripto Locker vírus támadásának sikeres kivédése. Kivédtük, de azért természetesen alaposan kivizsgáljuk a történteket, és levonjuk a szükséges következtetéseket. Az esetet az informatikai rendszerünk teljes és gyökeres átszervezése követi, majd a telefonrendszerünk kerül sorra. Addig folytatjuk a reformokat, amíg az összes célkitűzésünk mellé pipa nem kerül, és meg nem valósul, hogy van egy modern és biztonságos informatikai és telekommunkációs rendszerünk, jövőbe mutató extra tulajdonságokkal. Márciusban egy átfogó felmérést végzünk az ügyfélkörünkben, amiből sok kérdésünkre választ kapunk, és ebből okulva fejlesztjük tovább a tevékenységünket. A kettővel korábbi évünket még meghatározó nyugalmat ez évben egyébként is a fejlesztések, és a méhkasra jellemző sürgés-forgás jellemzi. Újabb munkatársak érkeznek az értékesítésre István, Dóri és Anita személyében, akik mindjárt egy új CRM (értékesítést támogató rendszer) bevezetésének is részesei lehetnek. Októberben 2 ipari vásáron is kiállítunk, az első a TIB, Bukarestben, a második pedig az Automotive Expo Budapesten, és a kettő között alig néhány nap telik el. Novemberben felújítjuk az irodát, és elkészítjük a 2017-es üzleti terveinket. Nem unatkozunk, de azért néha közös kikapcsolódásra is futja az az energiánkból, így többek között egy bowling, majd egy főzőversennyel egybekötött bográcspartira, és 2 emlékezetes kirándulásra is sor kerülhet.

2017. „Tapasztalt specialisták vagyunk”

Visszatekintve nem is tűnik túlságosan hosszú időnek ez a 24 év, amióta működünk, holott közben kisfiamból szakállas férfi lett, és született 2 unokám, a saját kicsikről nem is beszélve. Hihetetlen, de ez, ahol most vagyunk, már az ötödik székhelyünk, és bár jelenlegi gárdánk cégünkben eltöltött munkaidejének átlaga közel 10 év, elég sok arc megfordult már nálunk – ha nem is annyi mint egy Mc-ben… Átgondolva, hogy a csavarok – főleg a rozsdamentes csavarok – hűvös és személytelen tárgyak, úgy érzem, hogy nálunk azért mindenkit megérint a szokásosnál emberibb hangvétel, és az, hogy itt az őszinte szó még a guruló forintoknál is többet ér. Büszke vagyok rá, hogy amit vállalunk, azt teljesítjük is, de arra is, hogy nem csak a munkatársainkat, de az ügyfeleinket is gondos körültekintéssel választjuk ki, és nem akarunk „mindenfajta“ elvárásnak illetve minden széljárásnak megfelelni. Az a szemléletünk, hogy nem csavart adunk el, hanem megoldásokat nyújtunk arra, amit mi tudunk megoldani a legjobban. Ezek a működésünk fő összetevői, és a sokszor nyakatekert és érthetetlen állami szabályozáson kívül nem gyakorol ránk senki hátráltató befolyást. Az idei évünk a Duna, nem pedig a Sebes-Kőrös folyásához hasonlatos, tehát nem bukósisakra, hanem jó tervezésre és szervezésre van szükségünk. Az ilyen időszakok hatékonyan használhatók mindazon folyamat és infrastruktúra fejlesztésekre, amiktől nem csak a munkavégzés, hanem a vásárlás is hatékonyabbá és kényelmesebbé válik. Ennek megfelelően beütemeztük és végrehajtottuk több, mint 30 ezer cikkünk rendbetételét a vállalatirányítási rendszerünkben, ezekhez feltöltöttünk a webáruházunkba több, mint 190 ezer új fotót, felújítottuk az irodáinkat és új emberekkel gyarapítottuk a munkatársi gárdánkat. Mi a rozsdamentes csavarozás specialistái vagyunk, igyekszünk tehát ehhez a témához kapcsolódó termékeket bevezetni, mint amilyen az acélhoz és a rozsdamentes acélhoz egyaránt használható vágó és csiszoló termékcsalád, a kiváló minőségű kobaltos fúrószárak és -készletek vagy amilyenek a palettánkon újonnan megjelent kéziszerszámok. Érdemes tehát figyelni a hírleveleinket, mert ezekről folyamatosan küldünk tájékoztatókat. Az új termékeink hamarosan a webáruházunkban is megjelennek.

2019. „Negyedévszázadosok lettünk”

A csavarszakmába külkereskedőként kerültem, 1990-ben, amikor a Top-Nit Francia-Magyar csavarforgalmazó cég kereskedelmi vezetője lettem. A Menet-Trend-et betéti társaságként alapítottuk 1994 január 1-én, a Top-Nit ügyvezető igazgatójával és egy harmadik üzlettársunkkal együtt. Cégünk később KFT-vé alakult, a társaimat pedig az idők folyamán kivásároltam. A saját, személyes célom a cég alapításával egy erőteljes, meghatározó és minden körülmények között tisztességesen működő vállalkozást felvirágoztatni és növekedésben tartani. A cég múltja és eredményei jól mutatják ezt.

Nem mondhatom, hogy mindennel egyetértek, ami ma a világban és kis országunkban történik, ennek dacára kitartóan dolgozom a javuló eredményeinken. Munkatársainkat körültekintően választom meg, így meghitt és bensőséges légkört sikerült kialakítani és fenntartani a munkatársak és az ügyfelek érdekében egyaránt. Negyed évszázad alatt több ezer tonna kiváló minőségű ipari csavart értékesítettünk, így, ha bármerre járunk is az országban, valószínű, hogy találkozunk a saját csavarjainkkal. Hiszem és tudom, hogy tevékenységünkkel hozzájárulhatunk egy tisztességesen, ebből kifolyólag eredményesen működő magyar gazdaság és társadalom megvalósításához. Szeretem az embereket, különösen a gyerekeket, értük pedig hajlandó vagyok akár többlet erőfeszítésekre is.

Sajnos az emberi bizalmatlanság erős páncél, amin nehezen hatol át a segítő szándék, de már rájöttem, hogy a megoldás az, hogy kitartónak kell lenni, és a dolgok előbb-utóbb jóra fordulnak. 1996-ban, amikor először kerékpároztam körbe Magyarországot a határaink mentén, elhatároztam, hogy ezt a túrát többed magammal is megismétlem, és felhasználom valami jó cél érdekében. Ez a cél a gyerekek időben történő drog felvilágosítása lett, ezt az álmomat pedig sikerült sok másikkal egyetemben valóra váltanom. Az első ilyen drogfelvilágosító kerékpártúrába 2006-ban vágtam bele, és azóta több hasonlót szerveztem, nagyjából ugyanazon a kétezer km-es útvonalon. Amíg mi bringások tekerünk ezeken a túrákon, addig a Narconon képzett munkatársai felvilágosító előadásokat tartanak az útvonalunk mentén, különböző általános és középiskolákban, sok ezer gyerekhez juttatva így el a drogokkal kapcsolatos igaz az adatokat. A gyerekek az előadásainkon megértik, hogy mennyire alattomos csapda leselkedik is rájuk, és önkéntes fogadalmat tesznek, hogy soha nem fognak kipróbálni semmilyen veszélyes drogot, viszont mindenkit le fognak beszélni erről, akit csak lehet. A túrát Narconon Bringatúrának neveztem el, így támogatva a Narconont, egyedülállóan hatékony drogmegelőző és drog rehabilitációs munkájában. A 2 ezer km-es túrákat 2 hét alatt teljesítjük csapatunkkal. Megmozdulásaink támogatói voltak többek között Gáll Gregor, világhírű szobrászművész (www.gregorgall.com), Erdős Csaba, motoros kaszkadőr, draxter (speciális, gyorsulási rekordok felállítására tervezett járművek) világbajnok, draxter építő mester és sok más neves művész. 2018-ban a túrát motorokkal hajtottuk végre, és a mozgalom nevét is megváltoztattuk Narconon Bringatúráról, Narconon Motoros Túrára. Mozgalmunkról bővebbet a www.narconon-bikers-tour.hu oldalunkról, a Facebookon pedig a https://www.facebook.com/Narconon Motoros Túra lapról lehet megtudni.

Menet-Trend csapat 2019

Számomra elsődleges a munkatársaim jóléte és céljaik elérésének támogatása, amennyiben azok összeegyeztethetők a csoport céljaival is. Hiszem, hogy a kölcsönösség elve működik, és minden ellenkező megnyilvánulás dacára is felülkerekedik, sőt ez a boldogsághoz vezető út egyik legfontosabb alapköve. Hiszem, hogy az ember alapvetően jó és jobb sorsra érdemes. Ennek szellemében élek és működöm, és ennek szellemében működnek a vállalkozásaim is. Ma nagyon nehéz eredményesen működtetni egy vállalkozást, de csapatommal együtt rendületlenül ezt tesszük, és vannak nagyszabású fejlesztéseink, amik képesek pozitív változásokat előidézni. A gyorscsatlakozós profil 2005-ben indult, amikor a WEH GmbH, amely már egy ideje figyelemmel kísérte tevékenységünket, megtisztelt bennünket a felkéréssel, hogy vállaljuk el a cég magyarországi képviseletét. Mi ezt örömmel vállaltuk, majd az első öt évben a Menet-Trend Kft. látta el ezt a feladatot. Ez nem egyszerűen termékforgalmazás, hiszen minden vonatkozásban képviseljük a gyártót és közvetítünk a közte és a megrendelők között, az első műszaki felmérésektől egészen a csatlakozók időszakos karbantartásáig. A Gyorscsatlakozók.hu Kft. 2010 szeptemberében jött létre, hogy a tevékenységeket elválasszuk egymástól, de a szoros együttműködés a cégeink között megmaradt, és remekül működik. Képviseleti tevékenységünket már néhány éve sikerült kiterjesztenünk a román piacra is, és 2019. januárjától, a Gyorscsatlakozók.hu Kft. lett a WEH GmbH hivatalos román képviselete is. Amíg a Menet-Trend KKV-kel, addig a Gyorscsatlakozók.hu elsősorban multikkal dolgozik, és mindkettő az ipari termelést szolgálja ki. Ezért alkottuk meg közös szlogenünket, amely így szól: “Ipari csavarok, ipari csatlakozók, iparkodunk, tehát vagyunk”

2020. "27 éve adunk mattot a rozsdának"

Évfordulónkat 2021. január 1-én ünnepeljük

Az hagyján, hogy már a csapból is folyik valami a vízen kívül, de az szinte felfoghatatlan, hogy körülöttünk minden a globális helyzetet látszik alátámasztani. Talán felüdítő ennyi lehengerlő világesemény mellett bekukucskálni egy kis magyar cég mindennapjaiba...

Innen bentről kitekintve döbbenten látom, hogy bár ez teljesen abszurd, de mindenki maszkban mászkál mindenfelé - ilyen még nem volt! Szerencsére itt, nálunk mindenkit elkerült a vész, és nagyon reméljük, hogy ez így is marad! Mi itt, a cégben már tüsszenteni se merünk, ennek ellenére néhány kollégánknak teljesen más egészségügyi problémája támadt (micsoda vakmerőség!!!), akik e miatt idén alig tudtak részt venni velünk a termelési mulatságokban, ezért be kellett érniük azzal, hogy a saját háttérországaikból figyelhették az eseményeket... Nos, itt bent mindezek dacára ég a munka a kezünk alatt, az összekészített áru pedig időre célba ér az ország egész területén. A visszajelzések jók és bátorítóak. Köszönjük! A kiesett embereket nem tudtuk könnyedén pótolni, hiszen továbbra is számítottunk rájuk, és végül novemberben vissza is tértek. Egy ilyen helyzetben, amikor ügyfelek zárnak be vagy termelnek csökkentett kapacitással, és nálunk is létszámbeli problémák adódtak, nem tudtunk olyan könnyedén szabadságra menni, mint az általában lenni szokott. Annak érdekében, hogy a szabadságkereteket leapasszuk, kénytelenek vagyunk még a lecsökkent termelői létszámot is tizedelni néhanapján. Hol ezt, hol azt kell elküldenünk pár napra, hogy a hivatalos formát tartsuk. Ez ugyanakkor nem panasz, hiszen nálunk mindig jó a légkör, kedvesek, jókedélyűek a munkatársak. Saját szomorú tapasztalatom más kereskedőkkel kapcsolatban, hogy kevés figyelmet szánnak az ügyfélre, és az információért az ügyfélnek kell megküzdenie - nem így nálunk, mert mi mindenkit visszahívunk, és folyamatosan tájékoztatunk. Nálunk nincs és nem is lesz bosszantó, automata telefonközpont. Ha valakinek kérdése van, azt minden esetben megválaszoljuk, és mindezt türelemmel és határozott kedvességgel tesszük. Ez pedig nem dicsekvés, csak a tények szerény közlése.

Év elején felvásároltuk a megszűnt Flávy Kft készleteit, ami még extrán felüli feladatokat is rótt ránk. Igyekeztünk a Flávy Kft ügyfeleit egyesével elérni, és tájékoztatni a változásokról, és mindenben pótolni - sőt, nem titkoltan - felülmúlni az elvárásaikat. Mindeközben más irányú fejlesztésekbe is fogtunk, remélve, hogy hamarosan könnyebb, gyorsabb, korszerűbb megoldásainkat tudjuk majd bemutatni Önnek és sok más megrendelőnknek. Hamarosan indítjuk 2021-es hűségprogramunkat, lesz új webáruházunk és jönnek új emberek is, tovább gyorsítani az ügymenetet.

Minden tervezéshez adatokra van szükség, az adatokat pedig össze kell gyűjteni. Mi egy csapat vagyunk, Ön számíthat ránk, és reméljük, mi is számítunk Önre, ezért az Ön véleménye elengedhetetlenül fontos a számunkra, amit a jövő tervezésénél figyelembe szeretnénk venni. Kérem, tiszteljen meg bennünket véleményének elmondásával, mert minden fejlesztést az Ön igényeihez igazítunk. Előre is köszönjük!

2021. „Árral szemben”

2021 a globális áremelkedések éve, ami cunamiként söpört végig a világgazdaságon, és így a mi vizeinket se kerülte el. Nem tudjuk nem észre venni, hogy ennek hulláma mindent felkavart, de a magunk részéről eddig is, és eztán is megtesszük, ami tőlünk telik, hogy a megállapodásainknak megfelelően teljesítsünk, és senkit ne hagyjunk cserben. Ha Önt is stresszeli a rozsdamentes alapanyagok világpiaci árszintjének folyamatos emelkedése, és az áruutánpótlás bizonytalansága, megteheti, hogy időben egyezteti csavarigényeit kollégáinkkal, és megállapodást köt velünk folyamatos szállításra, mert mi nem a szakmai hozzáértésünket fitogtatjuk, hanem a közvetlen emberi hangnemet, és azt, hogy számíthat ránk, minden körülmények között. Bennünket nyugodtan hívhat telefonon, itt nincs és soha nem is lesz automata telefonközpont számmenüvel, ügyfélkódos azonosítással, gépi hanggal és harminc-negyven perces, zenés várakozással. Ha úgy tetszik, hozzánk bejöhet, kézbe is veheti, megnézheti az árut, vagy, ha úgy kényelmesebb, küldünk Önnek mintát. Kollégáink türelmesek, barátságosak, segítőkészek, nem tesznek gúnyos megjegyzéseket senkire, és nem azért mert az illetlen dolog, hanem azért, mert nem ilyen a stílusuk, hanem nyílt, barátságos, őszinte és egyenes. Ez nem véletlenül van így, hanem azért, mert mi tudatosan így válogatjuk meg a munkatársainkat, nem pedig csak a szorosan vett szakmai szempontok alapján. Így persze nehezebb jó kollégákat találni, de azért növekszik a létszámunk és vele együtt a kapacitásunk. Nálunk mindig az ügyfélkapcsolataink ápolása az elsődleges prioritás, és ezen soha nem spórolunk - meghagyjuk ezt a “sikerorientált” multiknak és mammut cégeknek, akiktől nem szégyellünk ugyan tanulni, ha van mit, de ez nem az. Mi is fejlesztjük az informatikai hátterünket és megoldásainkat, viszont nem próbáljuk meg gépi “kisasszonyokkal” helyettesíteni a valódi, hús-vér ügyfélszolgálatos munkatársakat. Lehet – bár kétlem - hogy ez anyagilag megérné valakinek, de ügyfél szemmel meglehetősen bosszantó. Én magam is, aki több, mint három évtizedes vezetői tapasztalattal rendelkezem a B2B terén, vagyok néha ügyfél, látom és a bőrömön érzem, hogy a vélt “profizmust” sok helyen az úgynevezett “hatékony ügyfélkezeléssel” (is) azonosítják, ami a gyakorlatban automatizált kommunikációt jelent. Mit is jelent számomra ez? Keresek valamit, de nem találom, kérdésem lenne, de nincs kinek feltennem, sietnék, de végig kell hallgatnom sok érdektelen tájékoztatót, el kell igazodnom a körkörösre kialakított menürendszereken, bosszankodnom a rámkényszerített vesződség miatt. Kinek jó ez?

Mi élvezettel segítünk, és sajnáljuk, hogy olyan gyorsan elszaladnak a napok, mikor olyan jó dolog emberekkel beszélni! Nem gondolom, hogy ezzel kiadnám sikereink “féltve őrzött titkát” a nagyvilág előtt, hiszen bármit megtennék, hogy erre a modernizálás hívei is rádöbbenjenek, mert ügyfélként sehogy sem tudom igazolni annak jogosságát, hogy hatékonyság címen, részecskeként kezelnek egy virtuális futószalagon. Pedig ez a tendencia. Mi viszont akkor is kitartunk és fennen hirdetjük a hagyományos (azaz személyes) ügyfélkezelés működőképességét. Túl sok a problémás ügyfél?! Akkor meg kell nézni az áruk és szolgáltatások minőségét, vagy jobban meg kell szervezni a szolgáltatási folyamatokat! Nekünk is van webáruházunk, de nem mondjuk, hogy válassza ki a termékeinket ott, ha Ön élő szóban szeretne rendelni, vagy tájékozódni. Fontos, hogy az árucikkeket online is meg lehessen tekinteni és rendelni, de ugyanolyan fontos, hogy Ön dönthesse el, mikor-melyik mód a kényelmesebb az Ön számára. Nálunk mindkét kapu nyitva áll Ön előtt. Ha ismer bennünket, tudja, miről beszélek, ha még nem, tegyen egy próbát!

2021-ben is növekedtünk, mert törődünk az ügyfeleinkkel. Nincs mit bizonygatnunk ezen, hiszen 28. éve szeljük a nagy „Ipari-Óceánt” a világ egyik legszebb fővárosának, Budapestnek fedélzetén.

Ünnepeljük együtt a Menet-Trend 28. évfordulóját! 2022. januárjában újra indul matricagyűjtő kampányunk, de hogy ne csak matricákkal lehessen előnyökhöz jutni, ezért 2022-ben minden 28-ra végződő számlánkra ingyenes házhozszállítást biztosítunk az ország egész területén, egész évben.

2022.

Mondhatnám, “csűrdöngölős” évünk van - pedig nem is mi járjuk el a táncot, hanem a világ a lábunk alatt. A koreográfia és a táncprogram pedig meglepően gondos emberi  tervezésre vall.… Hogy mindez a ”véletlen műve” lenne, nem is igen hihetjük, holott a média torz tükre sokakat elbizonytalanít ennek megítélését illetően. Manapság másról se hallani a médián keresztül, csak, hogy mi zajlik a nagyvilágban - “dörög, villámlik és fekete fellegek gyülekeznek.…” - na de, mi történik mindez idő alatt egy kis magyar vállalkozás berkein belül?

Nem titkoljuk, hogy a Menet-Trend azért állja jól a sarat, mert vannak megoldásai az árhullámokra, a készletszint fenntartására és legfőként a magas szintű emberi hozzáállás megőrzésére. Ezek számunkra nem problémák, hanem a munkánk érdemi részei. Munkatársaink kommunikációja egyenes és barátságos, minden felmerülő igényt teljes felelősséggel kezelnek, és nem futamodnak meg az összetettebb feladatok elől sem. Partnereink nem bánják meg a velünk kialakított bizalmi kapcsolatot, mert mi igyekszünk nekik az elvárásaikat is meghaladó módon teljesíteni a vállalásainkat. Hogyan lehetséges ez? Jobb minőséggel, kedvezőbb feltételekkel, gyorsabb kommunikációval és rugalmasabb hozzáállással, mint ami megkívánt. Ha nem így lenne, annak nyomai megtalálhatók lennének az interneten egy közel 30 éves cég margóján, mint, amilyen a Menet-Trend

Mindez talán mégsem válaszolja meg a kérdést, hogy hogyan lehetséges ez? A válasz tehát, hogy ez munkatársaink érdeme. Ildikó 22, Sanyi és Rozi több, mint 17, Zoli és Gábor több, mint 14 éve erősítik már csapatunkat, míg mások szintén 4-6 éve járulnak már hozzá barátságos természetükkel és kompetenciájukkal sikereinkhez. Rajtuk kívül a legnagyobb elismeréssel kell nyilatkoznunk az újabb kollégáinkról is, akik már kiállták a próbát és megszerezték e remek csapat bizalmát. El kell mondanom, hogy egyikük se ül fordítva a lovon, nem azt lesik, hogy hogyan tud a csoport hozzájárulni az ő saját boldogulásukhoz, hanem azt, hogy hogyan tudnak ők maguk hozzájárulni a csoport sikereihez. A siker pedig ennek a hozzáállásnak záloga. 

A minap megpróbáltam megrendelni egy műszaki terméket egy magyar webáruházból, de többszöri próbálkozásom ellenére sem sikerült, mert a kosár nem volt lezárható és a böngésző gyakorlatilag lefagyott. Többször próbáltam, de eredménytelenül. Írtam a cégnek, hogy tájékoztassam őket az anomáliáról, amiről talán nem is tudnak. Kurta választ kaptam, hogy nem tudnak hibáról, és rendelést leadni csak a webáruházukon keresztül lehet. Tudomásul vettem, és mivel olyan speciális műszaki termékről volt szó, ami nem kapható minden sarkon, újabb nekifutással igyekeztem lezárni a rendelésemet, de ismét eredménytelenül, és a hiba ugyanaz volt, mint korábban. Nem volt mit tennem, ismét írtam nekik egy e-mailt a problémáról, mire szinte szóról-szóra ugyanazt a választ kaptam, mint először, azzal az apró kiegészítéssel, hogy 5 ezer forintért felveszik a rendelésemet. Ez kissé mellbe vágott, de megértettem a lényeget: van, aki el akar adni, és a fontossági sorrendjének első helyén a bevétele áll.

Ezzel szemben, aki felelősséggel értékesíti a termékeit és szolgáltatásait, annak számára első az ügyfél, aki azt kell, hogy kapja, amire szüksége van. Mi is vagyunk vásárlók, és mi is szeretünk elégedetten és elismeréssel távozni a pénztártól. Ahhoz, hogy ez így is legyen, beszélnünk kell róla, és a magunk hozzáállását kell megváltoztatnunk, ha mindenki másét nem is lehetséges. Ha a világ nem is változik meg ennek hatására, de mindenki a maga igényeinek megfelelőt fogja adni és ugyanazt kapja majd vissza másoktól.

Köszönjük, hogy Ön is velünk tartott az Úr 2022. évében (is), és köszönjük, hogy a mi nagyszerű csapattagjaink idén is fenntartották azt a szolgáltatási színvonalat, amit Ön a Menet-Trendtől megszokott és elvár! Kívánom, hogy maradjon ez így még nagyon sokáig!


2023 - 30 év mögöttünk, 30 előttünk, 30 érv mellettünk

Menet-Trend rólunk 2023

Amennyiszer az időjárás változott, annyiszor a gazdasági és politikai lapjárás is, de mi valahogy mindig jól kerültünk ki minden helyzetből, és mindenek dacára itt vagyunk. Nem fáradtunk meg, nem lett elegünk, sőt, feljutottunk egy olyan fennsíkra, ahonnét jó szétnézni, jó visszatekinteni. Az elején de sokat gondoltam erre, hogy milyen lesz majd 30 év múlva visszatekinteni! Pedig de sokan is  mondták, hogy nincs jövő, és mi valahogy mégis megépítettük magunk alatt az utat a keserűnek látszó jelenből ebbe a “nincsjövőbe” és most is ugyanezt tesszük. Nem lenne jó elkezdeni ömlengeni, hogy miken mentünk keresztül, sokkal izgalmasabb gondolatban meghosszabbítani az útvonalat, amin eddig haladtunk, és látni, hogy merre tartunk. Előre a jövőbe!

Akármilyen is egy fensíkról előre tekinteni, azt azért nem feledhetjük el, hogy honnan jöttünk! Igaziból a történet nem is 30 éve kezdődött, hanem 33, amikor a régi szülői házunkkal szemben első napon beléptem az akkori Top-Nit Francia-Magyar Csavarkereskedelmi Kft. ajtaján, és Páll Alajos úr gratulált nekem, mert engem választott ki a jelentkezők közül a meghirdetett kereskedelmi pozícióra. Hamarosan előrébb léptem és bekerültem Lali mellé az irodába, és én lettem a második vezető az akkor még jól menő cégben. Hozzám tartozott az import, a legnagyobb ügyfelek kiszolgálása és szervezési feladatok. Nagyon szerettem ott dolgozni, amíg a cég nem költözött ki Törökbálintra, én pedig ezzel szinte párhuzamosan Óbudára. Gábor fiam akkor még csak 8 éves körül volt. Kb. egy évig még bejártam, de szóltam, hogy ezt nem fogom így sokáig bírni, és akkor Lalinak az az ötlete támadt, hogy miért nem nyitunk egy fióktelepet Óbudán, és mi majd ott tudjuk fogadni azokat az ügyfeleket, akik számára Törökbálint szintén kieső területnek bizonyul. Ebben láttam némi rációt és így indultunk neki a Menet-Trend Bt. megalapításának 1994. január 1-én, Páll Alajossal és Otta Lászlóval. A Top-Nit később megszűnt, a társak tőlem is lassan kiváltak, és előbb egyedül, majd feleségemmel, Ildikóval vittem tovább a vállalkozást, amelyet néhány év alatt sikerült úgy megszilárdítanunk és stabilizálnunk, hogy mára veterán kollégákat tudhatunk magunk körül, akik közül négyen 1,5-2 évtizede dolgoznak már nálunk, de a többiek is lehúztak már itt 5-6 évet. Keresztül mentünk néhány válságon, voltak szép és kevésbé szép éveink, de csupa olyan dolog történt velünk, amire büszkeséggel tekinthetünk vissza, mert az idő végül mindig bennünket igazolt. 

Amit mi következetesen másképp csinálunk, az az, hogy az adott szó és a becsület többet ér minden guruló forintnál. Mialatt a világ automatizál és chat robotok segítenek a webáruházakban eltévedt vásárlóknak, addig mi a hagyományos értékesítést is erősítjük, mert jobban hiszünk ma az elő emberi kapcsolatokban mint 30 éve, amikor még nem volt más, sőt még el se tudtuk képzelni, hogy valaha más is lehet, mint valóságos emberi kapcsolatok. Na, és hol tartunk ma? Ma még be kell tennünk a pipát a négyzetbe, hogy én, mint vevő “nem vagyok robot”, de hamarosan megjelennek majd az alternatív válaszadási lehetőségek is, hogy “robot vagyok”, hiszen, ha az eladó automatizálhatja a folyamatokat, akkor a vevő is, és a webáruházakban már nem élő emberek fognak segítséget kérni a chat-bot-októl, hanem a vevőket kiváltó chat-bot-ok. Vicces, nem? Mi is fejlesztjük a webáruházunkat, ugyanakkor mi továbbra is szívesen beszélgetünk, és személyes módon intézzük az ügyfeleink ügyeit, folyton figyelve az elégedettségüket. Nem is olyan nagy dolog ez, nemrég még mindenki ezt csinálta, vagy, ha nem, hát legalább ezt imitálta. 

A profilunk letisztult, és az első perctől kezdve változatlan: rozsdamentes és saválló ipari csavarok, és fémtömegcikkek nagykereskedelmi értékesítése az ipar számára. Nem mászunk rá a vevőinkre, nem spam-elünk, de az oldalunkra folyamatosan teszünk ki érdekes és fontos szakmai információkat, amiket a partnereink szívesen olvasnak. A blog-unk neve, NONOX Világ, amit napi szinten frissítünk és kreálunk. A NONOX Világ 2005-ben indult, akkor még papír formátumban és havi 5-6 ezer példányt küldtünk szét a megrendelőink körében rendszeresen. Aztán a postai díjszabások megemelkedtek és mi is áttértünk az elektronikus híradásra, de a tradíciónkat soha nem adtuk fel.

Ennyit a múltról. A jelen csak egy pillanat, és máris a múlt részévé válik, tehát a legizgalmasabb téma a végtelenbe futó jövő, ami ma még egy fehér lap, és sok minden írható rá. A miénkre az van írva, hogy “magunk alakítjuk a sorsunkat”. Az árnyék ellenszere a fény, a félelmeké a bátorság. Ami 30 évig működött, az nem lehetett annyira rossz, és, ha nem volt rossz, akkor folytatható. Az élet változik, és új megoldásokat követel, amikre mi is nyitottak vagyunk. Idén is sok külföldi eseményen voltunk jelen és szívtuk magunkba az új idők új szemléletmódját. A döntésünk pedig ez: a fejlődő technikát kitartóan ötvöznünk kell a legjobb értelemben vett emberi hozzáállással. Ez a Menet-Trend arcpoétikája. Tartson velünk a következő évtizedekben is! 




Szöllősy András

A Menet-Trend alapítója



Szöllősy András
Alapító, Tulajdonos